9 Ekim 2012

Alex içini döktü!

Fenerbahçe ile sözleşmesini fesheden Alex de Souza, son kez basın mensuplarının karşısına geçti. Türkiye'deki hatalarını, kırgınlıklarını ve kavgalarını açık bir şekilde değerlendiren Brezilyalı, uzun süre konuşulacak açıklamalarda bulundu.


Aykut Kocaman'ın 1 yıl sonra teknik direktör olarak takımın başına geçmesi ile sorunların başladığını söyleyen Brezilyalı yıldız şunları söyledi:

"Teknik direktör olduktan sonra Aykut Kocaman ile birçok görüşmemiz oldu. Kendisine vereceği her karara uyacağımı ancak futbol görüşlerine katılmadığımı söyledim. Kendisi ile aramızda futbol anlayışı olarak büyük uçurum var. Kocaman'a bir futbolcunun 3 yıl boyunca gelişme gösterememesinin yanlış olduğunu, bu gelişimin antrenmanlar sayesinde olacağını söyledim. O da bana katılmadığını, Türkiye'de antrenmanların gelişmek için olmadığını söyledi. Ayrıca Fenerbahçe gibi büyük bir kulübün başında bulunan bir çalıştırıcının gollerden sonra sevince ortak olmaması da beni şaşırtmıştı. Ancak son maçta Gökhan'ın attığı golden sonra yaşadığı sevinç bana bazı şeylerin değiştiğini gösterdi. Ayrıca bana 1 hafta geç geldiğim için tepki gösteren Kocaman'ın, 30 yıl sonra kazandığımız Türkiye Kupası'nın ardından bizimle birlikte dönmemesi beni şaşırttı."

"Bana saygı duyulmadı" 

Kendisini en çok yaralayan olayın saygı görmemek olduğunu da sözlerine ekleyen Alex, sezon öncesi basına kendisi ile konuşacağını söyleyen Kocaman'ın, yaklaşık 4 hafta süren kamp süresince kendisi ile hiç konuşulmadığını belirtti. İstanbul'a döndüklerinde artık bu durumun moralini bozduğunu söyleyen yıldız futbolcu şu açıklamayı yaptı:

"Kocaman, Vaslui maçında bir gün önce benimle konuşmak istediğini söyledi. Ben de bu konuşma esnasında patladım. İkimiz de birbirimiz hakkındaki düşüncelerimizi sert bir şekilde söyledik. Sanırım işi sonlandıran görüşme bu oldu. Spartak Moskova maçında 11'de olmayacağım maç toplantısı esnasında bazı görüntüleri izlediğimiz sırada açıklandı. Daha sonra Gaziantepspor maçında kadro dışı kaldığım bana Samet aracılığı ile iletildi. Kocaman, benim kafamın karışık olduğunu söylemiş. Benimle konuşmadan nasıl böyle bir düşünceye sahip oldu bilemiyorum. Beni üzen yedek kalmam ya da 18'e alınmamam değil. Bunların iletiliş şeklidir. "

Ali Yıldırım ayağı 

Ali Yıldırım'ı önceleri sadece maçlardan önce gördüğünü ancak Aziz Yıldırım'ın tutuklanmasının ardından kendisi ile daha sık bir araya geldiklerini belirten Alex "Ali Yıldırım yaşanan şike süreci sonrası bizimle bir toplantı yaptı. Takımın ekonomik olarak zor bir süreçten geçeceğini ve ayrılmak isteyenlerin bu durumu kendisine iletmesini istedi. Ben de toplantıdan sonra kendisine, Fenerbahçe sokakta da oynasa kulübü bırakmayacağımı ancak bakmak zorunda olduğum bir ailem olduğu için ödeme planı ile ne düşündüklerini sordum. Samet daha sonra bana Ali Yıldırım'ın bana borcu yoktur kağıdını imzalamadığım için kızgın olduğunu, ancak benim taraftarla diyaloğumun çok iyi olduğunu ve kulüple ilişkimi kesmek için hatamı bekleyeceğini söylediğini iletti. Keşke Ali Yıldırım bu düşüncelerini bana doğrudan söyleseydi" şeklinde konuştu.

Aziz Yıldırım ayağı 

Başkan Aziz Yıldırım'a büyük saygı duyduğunun altını çizen Alex, Yıldırım ile bazen iyi bazen kötü anlarını olduğunu ancak her zaman birbirleri hakkındaki düşüncelerini gözlerinin içine bakarak doğrudan söylediklerini belirtti. Kendisinin tribünler tarafında ıslıklandığı zaman Aziz Yıldırım'ın ayağa kalkarak alkışladığı anı unutmayacağını söyleyen yıldız futbolcu, Başkan'ın kendisini çok kıracak iki hareketi olduğunu söyledi.

İlk olarak Young Boys maçının ardından Başkan'ın kendisini çağırarak kulüpten kovduğunu, ancak Aykut Kocaman'ın da araya girmesi ile kararından vazgeçtiği anın kendisini çok üzdüğünü ancak aynı zamanda da hırslandırdığını söyleyen Alex, bu olayın ardından 28 gol ve şampiyonluğun geldiğini sözlerine ekledi.

"Gaziantepspor maçında yaşananlar beni çok kırdı" 

Ancak Başkan ile yaşadığı ve canını en çok sıkan olayın Gaziantespor karşılaşmasında gerçekleştiğini anlatan Brezilyalı yıldız, olayı şöyle anlattı:

"Gaziantepspor maçında kadro dışı kalmıştım. Ancak maçı izlemek için stadyuma gittim. Yanıma da en küçük çocuğumu aldım. Başkan burada bana çocuğumla sahaya inip yedek kulübesinin önünde top oynamamı istemediğini söyledi. Gerekçe olarak da tribünlerin ilgisini çekmek için çocuğumu kullandığımı söyledi. Bu söz beni çok kırdı. Kariyerime bakıldığında ilgi çekmek için 2 yaşında formalı bir çocuğa ihtiyacım olmadığı açık bir şekilde görünüyor."

"Başkan ile görüşürken 'twitter' kullanmadım" 

Aziz Yıldırım ile yaptığı son toplantının detaylarına da değinen başarılı futbolcu şunları söyledi:

"Görüşmeye geç kaldığım doğrudur. Ancak İstanbul gibi bir şehirde 15 dakikalık gecikmenin çok büyük bir olay olduğunu düşünmüyorum. Özellikle de benim konuşmak için aylarca beklemem göz önüne alındığında... Bacak bacak üstüne attığım ise doğru. Bu benim oturma tarzım. Böyle rahat ediyorum. Başkan ile konuşurken 'twitter' kullandığım ise doğru değil. Kendisini beklerken eşime mesaj atıyordum. Çünkü kaptan olarak girdiğim kulüpten işsiz olarak dönüyordum. Bu zor süreci de eşimle paylaşmak istedim. Başkan gelince de telefonumu kapatıp masanın üzerine koydum."

"Başkan'ın yaptığı Fenerbahçe'ye arka çıkmaktır" 

Aziz Yıldırım'ın duruşunu kendisine karşı Kocaman'ı desteklemek olarak yorumlamadığını söyleyen Brezilyalı yıldız, "Başkan'ın yaptığı benim yerine hocaya arka çıkma değil, Fenerbahçe'ye arka çıkmaktır. Aziz Yıldırım Fenerbahçe'yi çok seviyor. Bu nedenle her zaman kulübün çıkarlarını korumayan çalışıyor" açıklamasını yaptı.

Başkan Aziz Yıldırım'ın soyunma odasına girmesi hakkındaki düşüncelerini de açıklayan Alex "Soyunma odası futbol ile ilgili olanların kutsal mekanıdır ve Başkan futbolla ilgili değildir. Eğer bir gün Teknik Direktör olursam kulübümü bu tür olaylardan koruyacağım" dedi.

Basın ayağı 

Basında ayrılması ile ilgili yapılan haberlere de tepki gösteren Alex, "Benim bazı çıkarlar için bu şekilde davrandığım yazıldı. Bunların gerçeği yansıtmadığını söylemek isterim. Futbol hayatım boyunca hiçbir kulüpte böyle  bir tavrım olmadı. Hakan Bilal Kutlualp ile görüştüğüm ise doğru. Ancak sadece alacağım bir araba konusunda konuştum. Eğer bu siyasi bir konuşma ise bütün araba satıcılarını da sorgulamak gerekir" açıklamasını yaptı.

0 yorum:

Yorum Gönder